BTW!

Och jo förresten, som ni ev ser på bilderna under så har solen blekt mina bryn så att de nu är oexisterande. Ser ut som fem igen, de ni! :) /elin

HEY FROM MALAYSIA

Hej, tanke bara saga hej fram Malaysia! Vi har det sjukt bra, den sista kvallen ihop allasammans. Imorgon aker jag och Olivia vidare mot Singapore medan de andra tre stannar kvar i Malaysia ett tag till. Kanns sjukt lustigt att splittras nu men det ska nog ga bra! Ikvall har vi kakat pa ett stalle dar det stod: Asian Bbq. mmmm tankte vi och dromde om goa kottabitar.. Men nana, vi fick grilla sjala. Pa varldens minsta lilla grill. Om vi inte blir magsjuka nu vet jag inte vad! Hoppas allt ar bra hemma, kram! /elin

Langkawi

Hej! Sitter just nu på hotellrestaurangen och väntar på att en taxi ska hämta oss för en tur till piren för att köra vidare. Vi har varit i malaysia på ön langkawi nu i två nätter, ett turistigt ställe och därför inget för oss. Istället ska vi vidare till ön penang där vi hoppas på mycket att se, fina stränder, kul folk och skön omgivning! Det blir min och olivia sista stopp innan vi åker till singapore för att kolla på en massa arkitektur och för att ta flyget hem lagom till påsk! Äntligen har brännan börjat sätta sig och känslan av att resa på riktigt. det är sjukt häftigt! /elin

Koh lanta

Savadi-kaa och ett inte riktigt lika stirrigt inlägg från thailand! Just nu ligger vi i vår bungalow och lyssnar på thailands mest hippa låt (Dododo av job to do, underhållande sök!) Och slappar efter vår händelserika dag! Vi började med en taxi till södra delen av koh lanta och åkte därifrån ut till olika öar för att snorkla/bada/sola. Efter ett tag stannade vi vid ett ställe kallat Emeral Caves, där hoppade vi av oxh började simma in i den mörka grottan. Efter typ tio minutrrs simmande där man såg absolut ingenting kom vi fram, en supervacker sandstrand dit det bara var möjligt att komma genom grottan. Väldigt häftigt! Efter turen begav vi oss tillbaka för att byta boende. Byebye kackerlackor oxh andra äckliga djur som biter en på natten och hejhej bungalow med en söt liten kissemiss som gärna ville sova på vår veranda! Nu ikväll har vi varit på nattmarknad oxh för billig penning shopat lite roliga kläder. Imorgon åker vi vidare mot ön koh lipe (vårt sista stopp i thailand) vilken vi hoppas vi ska gilla mycket! Hoppas allt är bra hemma i kalla sverige! Kram /elin

koh prah-ngan till koh lanta

Hej hej fran andra sidan jorden! Just nu sitter vi pa ett internetcafe pa vart nya stalle koh lanta. Usch fy och bla (med tva prickar). Vart tidigare stalle kallat Coconut beach som lag pa an koh prah-ngan kan vara det basta nagansin. Kristvit strand, sma sota bungalows och hur mysig personal som helst. Vi har slappat, umgatts och hangt och har haft verkligen hur bra som helst men vi kande att vi behovde aka vidare sa imorse tog vi baten vid sju pa morgonen vidare mot koh lanta. Lang batresa, bussresa, taxiresa och lite batresa till kom vi fram till koh lanta. Tolv timmars resa.. Och sa mots vi av en liten ny gast pa vart hotellrum, kackerlacka. FYYYY!!!! Sa vi ska aka vidare imrogon efter att vi har simmat i en grotta. Ursakta blurriga inlagget men skypar samtidigt. Multitasking! Hoppas ni har det bra hemma. och nu kom jag at nogon konstig knapp sa allt blev fetat. faaaen. aja ha det bra!

Koh samui

Heh hej underbara väder och underbara thailand! Ligger just nu vid poolen på stället vi bor på efter några timmar vid stranden. Vi bor i staden Lamai på ett ställe kallat Sea breeze, betalar fyrtio kronor/natt oh då bor vi precis vid vattnet, har två söta små bungalows, tillgång till pool och tydligen gratis wifi, Dyrt!! Annars då? Livet är så enkelt just nu så jag vet inte vad. Hjärnan är avstängd och undanstoppad eftersom det svåraste jag tänker på dagen är typ "var är solkrämen?" "kanske skulle dricka lite vatten" eller "ananas eller mango?". Igår var vi dock på utflykt. Red elefant, snorklade, såg vattenfall oxh lärde oss laga curry. Väldigt turistigt och överreklamerat men ganska kul! I vilket fall tänkte vi leva lite galet ikväll och dricka lite öl, förhoppningsvis lyckas fatima och hennes kompis ta sig hit så vi kan träffas lite. Kul. Imorgon har vi (eller de andra, jag stanbade vid havet. Skulle vakta handdukarna serrni!:) fixat tuktuk och båt vidare till ön koh pan yang (eller hur den nu stavas) och så ska vi stanna där i några dagar. Ja livet är enkelt som sagt och himla himla himla underbart. Kram! /elin

Trat

Hej! Just nu befinner vi oss på flygplatsen i trat och lämnar några underbara dagar på ön koh chang bakom oss. Nu ska vi vidare mot ön khh samui och hoppas på lite mer liv och rörelse där (läs shopping). Annars är allt helt underbart! Kram /elin

hello asia

Chocken när jag förstår att SHIT MY GOOOOD vi åker IDAG! Just nu: Packpanik /elin

allting händer på en gång

Vi flyttade ut från lägenheten i lördags. I söndags flyttade jag till Malmö. I tisdags hade jag sista mötet på Smp. Igår slutade jag på jobbet. På tisdag åker jag till Asien. Mycket, galet, annorlunda, roligt, läskigt, inspirerande. /elin