plötsligt

Jag borstar tänderna, bäddar av sängen och lägger ner tekoppen i diskhon när jag plötsligt kommer på; det är sista söndagen jag gör så i lägenheten. I min alldeles egna lägenhet i Sveriges tredje största stad. Från ingenstans går mitt kontrakt ut och jag har adressändrat igen. Mina kläder, tallrikar och prylar ska stoppas ner i flyttlådor och packas tillbaka hem till de småländska skogarna. Frågan är, vad hände? Hur fasen gick det så fort? Som tur väl är åker jag och tågluffar fyra dagar efter hemflytt. En månad boende i backpackväska med min kära vän Emelie. Se Eifeltornet, åka gondol i Venedig och käka schnitzel i Berlin. Tja, det känns ganska okej ändå. /elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0