man behöver sova

Under de senaste veckorna har jag nästan inte sovit någonting. Sena kvällar, tidiga mornar, oroliga nätter. I helgen sov jag sammanlagt fem timmar (!!!) vilket är alldeles för lite för mig. Så imorse när klockan ringde 05.45 så gick det inte längre. Det var helt omöjligt att öppna ögonen och ännu mer omöjligt att stiga upp. Huvudet dunkade och att bara sätta sig upp kändes som att springa ett maratonlopp. Mamma kom in och skakade hela mig, försökte ge mig vatten, försökte locka med nykokt kaffe. Men nope, det var omöjligt. Så, jag somnade om och vaknade igen vid 14.30. Tror nog jag behövde den där sömnen. Huvudet dunkar fortfarande, men nu är jag i alla fall utsövd. Nu ska jag (lite senare än vanligt) ta tag i den här dagen! Helgen var sjukt kul förresten, ciao /elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0