en dag i januari

Jag trodde nästan att jag skulle dö imorse. ÄR DET ETT SKÄMT?! Sa jag högt till migsjälv. Men nänä det var sant. Stressade och gjorde mig iordning på 17 minuter. Sladdade runt i klackar i slask till bussen, måste nog faktiskt skippa klackarna nu och börja använda lågskor. Somnade på Sofie, mot rutan, mot bussätet, alltså - vaknade - somnade - vaknade. Hela resan. Satt på första lektionen i 2 h och 40 minuter. Var tvungen och slå mig själv i ansiktet för att jag inte skulle somna. Bokade in en ny kurs, Svenska C med en annan klass. Lunchade med Pillan och tog igen det senaste.  Spelade volleyboll på idrotten med halsont, men eftersom min klass inte direkt är någon idrottsklass så var det ju inte så superansträngande ändå. Hade textillektion och ritade, sydde och nålade. Pratade händelser under lovet och hade det allmänt mysigt. Träffade på en vän och tog bussen hem, klev av och sladdade hem i klackarna igen. Kom hem, kokade en massa starkt kaffe och började ringa samtal. En massa samtal som jag bara skjutit på. Fick lite gjort men blev besviken när vissa ställen har stängt. Jag menar, när man väl tar tag i det. Planerade jobb och ringde sen lite roligare samtal, hem till min kusin och pratade om ingenting. Vispade pannkakssmet och satte mig på facebook. Funderade över London. Nu ska jag käka pannkakor med keso och banan (MUUUMS!!) och sen ut och gå med Mia. Så här kan det vara en dag i Januari. kram /elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0