tisdag

Vaknade i mina vänners lägenhet av att jag drömt en mardröm och av att jag hade tårar i hela ögonen. Hade dessutom försovit mig. Igen. Körde ner till skolan i en bil utan bensin, lampan hade lyst länge men lyckades iaf ta mig ner. Sprang in på en föreläsning om alkohol. Tyckte det var intressant och lite hemskt. Funderade över min egna konsumtion. Käkade lunch med mina kära vänner och blev lite ledsen när jag tänkte på att snart ska vi inte käka lunch ihop längre. Började sedan panikplugga på ett tal om gotik. Höll talet och blev glatt överraskad av resultatet. Hade matte och blev ledsen över att Linda inte var där. Blev ännu mer ledsen när det gick upp för mig att jag inte kan den jävla matten när vi snart har prov. Slutade och tog bilen igen. Panikade ännu mer över att den skulle hinna dö innan jag kom till macken, men tänk! Gudarna var med mig, halleluluja! Snackade lite med en snäll man som hade problem med sitt kort. Blev glad över att en svensk vågar prata utan anledning. Tankade sen bilen, tyckte det var sjukt dyrt med nästan 1000 spänn för lite bensin. Körde hem och spelade hög musik, jag?!?! Elin? Kom hem och var mer mig själv - kokade kaffe. Mycket. Började ringa runt och planerade ett jobb. Blev glad när det gick bra. Pluggade tråkig arbetsmiljö. Kokade broccoli och käkade kvällsmat. Stressade iväg för träning och kom dit och upptäckte att jag var en timme tidig. Åkte hem igen. Kände att "gud vad mycket tid jag har" och lekte lite med min katt. Satte mig på facebook och blev förbannad över dess nya bildvisning. Bestämde med mina vänner om morgondagens bravader. Glömde bort att jag skulle träna en timme senare och drack te istället. Kallade min väns pappa Bitch och drack lite mer te. Letade upp hippiekläder som jag ska bära som konferencier på torsdag och längtade efter sommar och bara ben. Och om kollektivboende med mina kära och över hur kallt det är att sova själv. Trotsade ensamhetskänslan och värmde en vetekudde "Nu kommer det ju bli varmt iaf". Och här är vi nu! Tidig sömn idag. Kan behövas. Natti! /elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0