jag älskar dig solen


Jag är så lycklig. Det här med sol och utslagna växter gör så himla mycket. Plötsligt orkar man gå upp på morgonen, vill gå ut och gå så fort man får tio minuter över och planerar in grillkväll efter grillkväll. Det här är nog den bästa tiden på året och i år är den extra speciell. Det är sista året på gymnasiet och snart ska jag börja leva "på riktigt". Det känns sjukt lustigt och nervöst, men spännande också självklart. Jag flyttar hemifrån om tre dagar till en lägenhet med några av mina bästa vänner. Ska bo mitt i centrum i lilla Växjö och bara njuta av att faktiskt kunna kalla mig stadsbo och inte lantis med höns i trädgården! Det är slutspurt i skolan och givetvis har jag tappat stinget helt. Men. Måste. Hålla. Ut. Sitter just nu och ska starta på en uppsats, den ska vara inlämnad imorgon. Innan jag kan börja skriva måste jag dock läsa boken uppsatsen ska handla om, och jag har inte öppnat den än! Men det ska nog gå. Det var studentfest igår, den sista. Temat var barnkalas och Familjen var där och spelade. Lyckades missa hela uppträdandet och umgicks istället. Sprang runt i rosa kjol med små hjärtan, toffs på huvudet med en rosett i och så pricken över i - en napp i munnen. Det var sött, alla var fina. Har hänt mycket annat kul också! Har fått jobb bland annat. Känns underbart. Ska dit och snacka imorgon och se hur mycket det är tänkt att jag ska få jobba. Och en annan rolig grej, träffade en tjej på utgången i fredags som sa att min blogg är den tredje hon klickar in på i ordningen när hon läser bloggar. Nummer tre!! Känner mig sjukt stolt. Ja livet är väldigt bra faktiskt. Jag tycker om människorna runt mig. Ni är bäst! PUSS /elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0