blommor och sånt

Kort intervju med glada floristen Linnéa - i tryck igår 10-05-11



Upplevelser det bästa Linnéa vet

FAKTA
Namn: Linnea Anna Holmgren
Ålder: Precis fyllt sjutton!
Gör: Går Florist på John Bauer och spelar fotboll.
Bor: Utanför Skruv i Bondeskog
Äter: Det mesta, men jag försöker äta nyttigt!
Antal facebookvänner: runt 260

Vem är du?
- Jag är envis, glad, målmedveten och jag gillar fotboll!
Vad gör du dagtid?
- Då pluggar jag till florist på John Bauer. Sen tränar jag fotboll tre gånger i veckan och spelar match en till två gånger i veckan.
Det var mycket fotboll! Är det kul?
- Jag älskar det!
Den blomstertid nu kommer är snart här, vad ska du hitta på i sommar?
- Ska till Gothia cup med laget i en vecka, sen så ska jag utomlands till Kreta en vecka också. Annars ska jag vara med kompisar och bara ta det lugnt!
Du går florist, varför gör du det?
- För jag har alltid tyckt om blommor, jag tycker de är jättefina! Sen är jag väldigt kreativ och tycker om att jobba mycket praktiskt. Jag tycker om den konstnärliga biten och att skapa fina kreationer.
Vilken är den bästa vs den sämsta blomman?
Ojdå, det var en bra fråga! Det finns ingen dålig blomma, alla blommor är bra på sitt vis! Men den bästa blomman får jag säga är ros!
Varför?
- De är alltid väldigt, väldigt fina, sen är de relativt lätta att hantera och så luktar de gott!
Ifall du var fast på en öde ö vilka tre grejer skulle du önska att du hade?
- Får man säga båt?
Ja!
- Ja en båt då, mat så det räcker till hemfärden och någon som är bra på krissituationer!
Vad är det bästa med livet?
- Alla upplevelser! Man får skratta och man får uppleva hur det är att vara lycklig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0